dinsdag 2 april 2013

Boom Boom Boom, I want to clean my room!

Op mijn doelenlijstje stond een doel waarin ik 3 maanden mijn kamer op orde moest houden. Nu maak ik echt overal altijd een zooi van, dus dit was een hele uitdaging.. Maar het is gelukt! Wanna know my secret?

Ik begon deze drie maanden met het opruimen van mijn kamer. De truc is, om alles een vaste plek te geven. Boeken in de boekenkast, schoolboeken in de kast boven mijn bureau. Cd's daar, DVD's daar.. Alles zijn eigen persoonlijke plekje. En dat was eigenlijk gewoon een heel goed begin. Als ik er nu over na denk, zo lastig was het niet. Ik vraag me af waarom mijn kamer altijd zo'n rommeltje was.. Nu, een maand nadat dit doel bereikt is, is het nog steeds netjes. (Zo goed als.. Er liggen wat papiertjes op m'n bureau, maar that's it..
Is jouw kamer ook altijd een rommeltje? Hier mijn tips!
1. Geef alles een vaste plek. De spullen die je niet vaak gebruikt, maar toch wilt bewaren, berg ze op, of zet ze ergens boven op een boekenkast. Dan staat het ook niet in de weg
2. Als je iets hebt gebruikt, en je bent er klaar mee, ruim het dan gelijk op. Dat geldt ook voor je schooltas. Gooi hem niet op het bed omdat je hem morgen toch weer nodig hebt. Nee, haal hem leeg, berg hem op en ruim de spullen die er in zit ook op (of pak hem vast in voor morgen, dat kan ook)
Nietmachine op een vaste plek. Heb je hem gepakt om iets te nieten, en ben je klaar, zet hem dan weer terug op de plek waar hij oorspronkelijk voor bedoeld was.
3. Hou papieren bij elkaar. Maak een nette stapel, of koop een organizer

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!

0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide