maandag 27 mei 2013

Een dagje op safari..

Een paar weken terug was ik met school naar de Beekse Bergen, een dierentuin in Heelvarenbeek, waar je niet 'gewoon' langs dieren in hokken loopt, maar juist met je auto of een speciale bus een safari tocht kan maken door de hokken! En leuk dat het was!

Je ziet de dieren van zo ongelooflijk dichtbij, veel dichterbij dan je in een 'normale' dierentuin zou zien. Je kunt, zoals ik al zei, met een auto of bus door de hokken rijden, maar je kunt ook een bootsafari doen. Wij deden een bussafari, en het was echt awesome. Niet dat ik dit nog nooit eerder heb gedaan. Het voelde echt als een ouderwets schoolreisje, omdat ik daar vroeger wel eens heen ging met de basisschool. Maar het was nog net zo leuk als toen!


Ook Bambi kwam even kijken! ♥


We reden zelfs tussen de tijgers. Supervet! Beetje jammer dat ze lagen te slapen, maar who cares.. Hoe gaaf is het om dit van zo dichtbij te zien?! Vroeger kon je ook door de kooi met leeuwen rijden, maar dat kan nu niet meer. Omdat sommige kinderen het grappig vonden om uit de auto te stappen bij die beesten...



Echt leuk dit! Dus als je een keertje naar een ander soort dierentuin wilt, dit is zeker leuk om een keer te proberen! Het enige nadeel vind ik dat je alleen maar Afrikaanse dieren hebt. Leeuwen, tijgers, olifanten.. Maar geen ijsberen of zo (wel pinguins, schijnbaar, maar die heb ik niet gezien). Dat is wel jammer, maar voor zo een keer is dit echt wel tof!

2 reacties:

Dave zei

Ik heb een paar jaar geleden ook zo'n rit door een dierenpark gemaakt. Dat was wel met je eigen wagen dat je er door moest rijden, best wel eng op sommige momenten als je moet stoppen voor een paar buffels die beslissen om voor je wielen te kuieren.

Carlijn zei

Lieve schat, het is een safaripark. Daar zijn geen pinguins!

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide