vrijdag 3 mei 2013

Once upon a time in Elfia

Afgelopen weekend was ik in een sprookjesachtig paradijs, met een prachtig kasteel, waarin ik veel bijzondere wezens heb gezien. Elfen, trollen, hobbits, maar ook tovenaars en hofdames. Vandaag neem ik jullie mee door de betoverde wereld genaamd Elfia.

Dit prachtige kasteel ligt in Haarzuilens, een klein dorpje (zeg maar The middle of nowhere), vlakbij Utrecht. Ieder jaar wordt hier de EFF gehouden: De Elf Fantasy Fair. En ik was hier bij! Ik ging mee helpen voor school, en alhoewel ik in het begin dacht 'waar ben ik in godsnaam aan begonnen?!'  begon ik het al snel naar mijn zin te krijgen. Het is echt ontzettend leuk, en volgend jaar ga ik weer!


Eigenlijk iedereen was verkleed als een sprookjesfiguur, iets uit tekenfilms of uit games, als trollen, als hobbits.. noem het maar op, of het was daar te vinden. Ik geloof dat ik een stuk of 600 roodkapjes heb zien lopen, en een soortgelijk aantal Alice in Wonderland. Leuk, maar niet erg origineel. Er liepen ook een heleboel mannen rond met spiegelreflexcamera's. Zij gingen gewoon naar het evenement toe, om foto's te maken van de mensen die er liepen. En die mensen vinden dat alleen maar leuk! De tweede dag dat ik mee hielp, had ik ook mijn camera mee genomen. En ik heb me toch een paar mooie plaatjes!




Natuurlijk zijn er ook dingen te doen op dit festival. Er zijn honderden kraampjes, waar je dingen kunt kopen. Je kunt het je niet bedenken, of ze hebben het daar. Pijl en bogen, zwaarden, toverstokken (ik kwam iemand tegen die de toverstok van Hermelien had gekocht voor €35,-), maar ook boeken (zoals Lord of the Rings, maar ook Twilight, wat ik er dan niet helemaal vond thuishoren..) en kleding (denk aan korsetten en Venetiaanse jurken). Ook maskers en sieraden waren er te koop.
 

Natuurlijk waren er ook een heleboel kraampjes waar je eten kon halen. Van gewoon friet met mayonaise tot 'knobibrött' tot braadworsten op een stokje. Keuze genoeg!
Ook zijn er dingen te doen. Verschillende workshops (zoals manga voor beginners, 'medieval wrestling' of sieraden maken), shows (zoals roofvogel shows of vuurspuwen) en optredens.



Kortom, het is echt onzettend leuk, en er is super veel te doen! Ik ga volgend jaar zeker weer. Misschien zelfs in september al. 14 en 15 september is het namelijk weer! Maar dit keer in Arcen. Voor meer info, zie de website.


0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide