vrijdag 9 december 2011

Bookreport: Stefan Brijs - De Engelenmaker

Ik heb weer iets nieuws bedacht! Ik ben dol op lezen, en sinds kort kunnen jullie rechts ook zien in welk boek ik bezig ben bij 'I'm Reading'. Nu heb ik besloten om over ieder boek een kort stukje te schrijven, als ik het uit heb. Nu is dat: Stefan Brijs - De Engelenmaker

Informatie:

Stefan Brijs - De Engelenmaker
Uitgeverij Atlas
Geschreven in 2005, en heeft 429 bladzijdes.

Het is een literatuurboek uit niveau 4.

Achterkant tekst:
Op 13 Oktober 1984 keert na een afwezigheid van bijna twintig jaar Doktor Victor Hoppe terug naar zijn geboortedorp Wolfheim, vlak na het drielandenpunt in de buurt van Vaals en Aken. De bekrompen dorpelingen reageren argwanend op zijn komst, zeker als blijkt dat hij drie kinderen van een paar weken oud bij zich heeft: een identieke drieling met een schrikbarende afwijking. Na enkele bijzondere genezingen wordt de dokter toch aanvaard in het dorp en gestaag groeit zijn populariteit. Zijn kinderen zijn echter zelden te zien en dat voedt de geruchten. Langzaam groeit het besef dat ze alledrie ernstig ziek zijn. Maar er blijkt meer aan de hand, niet alleen met de kinderen, maar ook met de dokter zelf die, gegijzeld door zijn verleden, een beslissing neemt die hem onsterfelijk moet bezorgen.

Mijn mening
Als je de achterkant tekst leest, dat lijkt het nogal een saai boek. Maar integendeel! Het boek is spannend en sleept je erg mee. Ik kon amper stoppen met lezen, omdat ik perse wilde weten wat er nu precies aan de hand is met de dokter en zijn kinderen. Je komt er geleidelijk wel achter, en dat is wel fijn. Niets is erger dan een boek met een open einde.
Het enige nadeel aan dit verhaal, zijn stukjes over gentechnologie en dergelijke, waar ikzelf niets van af weet. Deze stukjes waren wel wat moeilijk en soms een beetje saai, maar gelukkig zaten er niet veel van dit soort stukken in. Al met al, het is een mooi en spannend boek, met een heel onverwacht einde. Zeker een aanrader!

0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide