zondag 4 december 2011

Ready To Go .. To College!

Één van de belangrijkste doelen op mijn lijstje, was bedenken welke studie ik ga doen na dit jaar. Ik zit nu in 5Havo en tot voor kort had ik werkelijk geen idee wat ik wilde gaan doen. Ga ik een jaar werken, een jaar naar het buitenland, of toch maar studeren? En als ik ga studeren, wat doen? Iets met taal, fotografie of toch maar een studie economie?

Het was een zeer moeilijke keuze. Dat ik wilde gaan studeren, lag eigenlijk al wel vast, maar wat te doen? Er is zo ontzettend veel keus. Ik was bang dat ik iets zou kiezen, en dat ik daarna er achter zou komen, dat ik het verkeerde had gekozen. Natuurlijk, je kunt nog switchen. Maar ik wil het liever in eerste instantie goed doen.

Na een aantal open dagen, de studie informatie avond bij ons op school, en een kennismakingsdag op de desbetreffende school, was ik er eindelijk uit. Ik ga naar het NHTV in Breda. De studie Vrijetijdsmanagement. Of ik de Nederlandse of de Engelse versie zou gaan doen, wist ik nog niet zeker. Maar na goed nadenken, en mijn opties te hebben bekeken, besloot ik toch maar voor de Nederlandse studie te gaan.

Dus. Dat gaat hem worden als ik klaar ben met deze school. De eerste SE week heb ik al achter de rug, en het ging goed. De tweede begint komende woensdag, en de laatste is ergens in maart/april. Daarna mijn centrale examens, and then it's over.
Nu hoef ik alleen nog maar hard te leren, zodat ik dit jaar en deze school succesvol afrond..


0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide