dinsdag 19 maart 2013

OZ, the great and powerful

Oz the Great and Powerful (2013) Poster Bron
Alice in Wonderland meets Narnia.. En ook Sleeping beauty en Frankenstein zitten er voor een klein deel in verwerkt. Deze film heeft zo veel in zich zitten, en het is zeker een aanrader!

De grote tovenaar van Oz (James Franco) is een goochelaar op de kermis. Hij kan 'alleen maar' goocheltrucs, maar hij kan natuurlijk niet echt toveren, wat hij de mensen overigens wel wijs maakt.
Wanneer hij via een luchtballon in 'OZ' terecht komt, een prachtig fantasy achtig land, denken de bewoners dat hij 'de tovenaar van Oz' is, op wie ze al heel erg lang zitten te wachten. Deze zou namelijk de nieuwe koning worden, als hij de Wicked Witch zou verslaan. Zonder er echt over na te denken, vertelt hij iedereen dat hij de tovenaar is op wie ze al zo lang wachtten, en wordt hij meegesleurd in de problemen van het land.


Zoals ik al zei, ik vind het echt een kruising tussen Alice in Wonderland en Narnia, omdat het gebied heel erg lijkt op de Tim Burton versie van Alice (ja, sorry, daar ga ik weer hoor..), en het verhaal op Narnia, met een boze heks die verslagen moet worden. Al met al, vind ik het toch goed bedacht.

Ik had eigenlijk verwacht dat het meer op The Wizard of Oz zou lijken, maar dat viel me eigenlijk tegen (ik weet eerlijk gezegd ook niet meer waar dat over ging, maar het was wel anders..)

Het is een film van Disney (dat is al een pluspunt), in 3D (ook leuk!) met de muziek van Danny Elfman. Hij heeft ook de muziek van Batman, Spiderman en zo'n beetje alle Tim Burton films gedaan.
Verder is de film geregisseerd door Sam Raimi (Spiderman, The Grudge en Hercules) en spelen James Franco, Mila Kunis, Rachel Weisz, Michelle Williams en Zach Braff grote rollen.

Het is een prima familiefilm, en mensen die van fantasy houden zullen deze film ook top vinden! Ik geef hem een 7! 

1 reacties:

Carlijn zei

Hmm, misschien een keertje downloaden

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide