zaterdag 11 augustus 2012

100 movies you must have seen! (part 1)


Een tijdje terug plaatste ik een stuk over de '100 movies you must see before you die' lijst. Ik had toen wat commentaar over de lijst, en ik besloot om er zelf een samen te stellen. 100 films die je moet kijken! Zie hieronder mijn lijst, met een kleine beschrijving van iedere film, en wat ik er van vond!
Omdat een lijst van 100 films inclusief beschrijving en mening, nogal lang is in één keer, deel ik het op. Dit zijn de eerste 10. (In willekeurige volgorde)

1. The Notebook
Ik begrijp niet dat deze film niet op de andere lijst stond.. The Notebook (wie kent het niet) gaat over een man die een verhaal voorleest aan een vrouw in het ziekenhuis. Het is een liefdesverhaal tussen een jongen en een meisje, die eigenlijk niet bij elkaar mochten zijn.
IMDB cijfer: 7.9..... Mijn cijfer: 9.1

2. Neverending Story
Okee, ja eigenlijk is dit bedoelt als een kinderfilm. Maar who cares? Disney is ook bedoeld voor kinderen, en volwassenen kijken dit ook nog.. Het verhaal gaat over een jongetje, Bastian, die een boek 'leent' van de boekwinkel. Hij gaat op zolder zitten lezen, en het lijkt net alsof hij in het verhaal zit dat hij leest. Het gaat over het land Fantasia. De koningin is heel erg ziek, en samen met haar, brokkelt de fantasiewereld af. Er is maar één persoon die Fantasia kan redden...
IMDB cijfer: 7.4..... Mijn cijfer: 8.3

3. Grease

Dit is een klassieker. Sandy en Danny werden verliefd op elkaar op vakantie. Wanneer ze elkaar weer tegenkomen op school (ze wisten niet dat ze naar dezelfde school zouden gaan) blijkt het lastig om hun 'romance' voort te zetten..
IMDB cijfer: 7.1..... Mijn cijfer: 7.6

4. The Curious Case of Benjamin Button
Benjamin Button wordt geboren als een oude man. Hij groeit op en moet toezien hoe iedereen om hem heen ouder wordt, terwijl hijzelf juist steeds jonger blijkt te worden. Heeft hij een toekomst?
IMDB cijfer: 7.9..... Mijn cijfer: 7.8

5. Haar naam was Sarah
Deze film is echt prachtig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik heb gehuild bij deze film, iets wat ik eigenlijk nooit doe. Dit is de enige film waarbij ik heb gehuild. Het gaat over het meisje Sarah, dat samen met haar ouders opgepakt wordt tijdens de tweede wereldoorlog. Ze heeft een poging gedaan haar broertje te redden, door hem in een kast op te sluiten. Ze probeert te ontsnappen om hem nog te redden. Tegelijkertijd volg je het verhaal van Julia, die via via achter het verhaal van Sarah probeert te komen.
IMDB cijfer: 7.3..... Mijn cijfer: 8

6. Dorian Gray
Dit is meer een Fantasy verhaal. Het gaat over Dorian, een knappe jongen, die, zodra er net een portret van hem is geschilderd, een soort eed aflegt waarin hij zegt dat hij er altijd zo uit wil blijven zien, als op het schilderij. En zo gebeurt het. Terwijl Dorian er nog altijd goed uit blijft zien, wordt het schilderij lelijker en gevaarlijker.
IMDB cijfer: 6.2..... Mijn cijfer: 8.2

7. Lord of the Rings
Deze lijst zou niet compleet zijn zonder Lord of the Rings erop te zetten. Ik besluit de trilogy er in zijn geheel op te zetten, zo blijft er meer ruimte over voor andere films.
Het gaat over een ring die de hele wereld kan vernietigen. Zodra je hem omdoet, ben je 'in ban van de ring' en laat het je alles doen wat het wil. Frodo en zijn vrienden gaan op weg om het te vernietigen. (sorry voor de slechte samenvatting, maarja.. het zijn drie films, dat is lastig samen te vatten.)
IMDB cijfer: 8.8..... Mijn cijfer: 9

8. V for Vendetta
V wil het totalitare regime vernietigen dat heerst in zijn land. Niemand weet wie hij is, omdat hij zijn gezicht verbergt achter een masker, en zichzelf V noemt. Wat wil hij precies?
IMDB cijfer: 8.2..... Mijn cijfer: 8.5

9. Finding Neverland
Het verhaal over de schrijver van Peter Pan, en waar hij de inspiratie vandaan heeft gehaald tot het schrijven. J.M. Barrie ontmoet vier kinderen en hun moeder, en leert hun wat fantasie is. Hij brengt geluk terug in hun leven.
IMDB cijfer: 7.8..... Mijn cijfer: 9

10. The Green Mile
Deze film gaat over het leven van bewakers in een gevangenis. Het gaat er rustig aan toe, totdat er een nieuwe gevangene komt. Wat heeft deze man te verbergen, en wat heeft hij misdaan?
IMDB cijfer: 8.4..... Mijn cijfer: 9.2

0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide