zaterdag 25 augustus 2012

De open dag..

 Bron
Nu de middelbare scholen en de basisscholen weer begonnen zijn (en ik nog eventjes vrij heb, hihi) bedacht ik hoe al die scholen toch aan hun leerlingen kwamen. Basisscholen zijn niet zo lastig, maar bijvoorbeeld de middelbare school, is toch een moeilijke stap. En wat helpt om deze te maken? Juist: Een open dag..

Iedereen die klaar is met de middelbare school, en velen van die er op zitten, weten wel hoe nep zo'n open dag eigenlijk is.. Ik zal als voorbeeld mijn eigen middelbare school gebruiken.

Ongeveer eind Januari is de open dag. De hele maand zijn ze bezig met de school op te knappen, te verven, schoon te maken.. De glazenwasser die anders nooit te zien is, komt langs, kortom: De school wordt in het zonnetje gezet. Bij ons werden ook nieuwe planten aangeschaft. Alle doden planten werden weggehaald, en er kwamen nieuwe voor in de plaats. Die vervolgens het hele jaar bleven staat en weg gingen rotten, tot dat er weer een open dag kwam..

Ik herinner me, dat ik een tafelvoetbaltafel had zien staan op de open dag toen ik zelf ging kijken voor een school. Ik dacht: 'Woow, cool' (want dat dachten we in die tijd) Ik moet eerlijk bekennen dat ik die tafel nooit meer heb gezien na die open dag..

Mijn punt is, het is allemaal nep. Ik weet natuurlijk niet hoe het er op andere scholen aan toe gaat (hetzelfde, gok ik..) maar eigenlijk zouden alle scholen hun school moeten laten zien zoals het is. De saaiste leraren aan het woord laten, de verrotte planten laten staan, de troep op het schoolplein laten liggen, en de agenda's met de vreselijke roosters op tafel moeten leggen. Zo krijg je ten minste een eerlijk beeld. En eerlijkheid is belangrijk, toch?

0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide