zondag 29 april 2012

Think positive!

Het wordt heel vaak gezegd: Denk positief! Al klinkt het in het engels toch een stuk beter.. Het is wel waar, als je positief in het leven staat, krijg je veel meer voor elkaar, dan wanneer je alles vanuit een negatief oogpunt bekijkt.
Als je altijd denkt: 'Ik kan het niet, dit gaat me nooit lukken, waarom zou ik het zelfs proberen, het gaat toch fout..' of iets in die richting, dan zullen er inderdaad veel dingen misgaan, waardoor je natuurlijk nóg pessimistischer wordt. Als je positief blijft, en telkens denkt: 'Ik kan dit! Ik weet zeker dat ik het kan! En als het toch misgaat, want die kans bestaat natuurlijk, dan heb ik in ieder geval m'n best gedaan, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd!' dan sta je al een stuk steviger in je schoenen.

Ik heb het zelf ook wel eens gehad. Net voor een schoolexamen wiskunde. Nu is wiskunde niet mijn beste vak, en ik had ook niet echt goed ervoor geleerd. Om me heen waren allemaal mensen dingen aan het herhalen van de stof. Ik had geen idee waar ze het over hadden! Daarvan schoot ik in de stress, en begon ik dus ook zo negatief te denken: 'Dit lukt niet, ik ken het niet.. ik ga echt een 1 halen..' Zo dus. Met als gevolg dat ik, toen ik het schoolexamen voor m'n neus kreeg, ik de gehele voorkant al niet begreep. Van de rest had ik ook niet veel gebakken. Mijn cijfer voor dat SE? Een 3,5...

Later had ik de herkansing. Nog steeds niet goed geleerd, en de stof beheerste ik eigenlijk ook niet echt goed. Maar ik bedacht me dat als ik weer zo zou flippen, dat het waarschijnlijk weer slecht zou gaan. Ik zei tegen mezelf dat ik rustig moest blijven, en dat het wel goed zou komen. En het ging een stuk beter! Cijfer? 6,5!

Je kan natuurlijk zeggen dat ik iets beter had geleerd voor mijn herkansing. Maar ik weet zeker dat het positief denken ook heel erg heeft geholpen. Dit is dus een heel goed idee. Sowieso worden andere mensen ook veel vrolijker van iemand die positief is, dan van iemand die alleen maar negatieve opmerkingen heeft. Dus: Stay positive!

Gerelateerde artikelen: 
Het succes van een opgeruimd bureau!


1 reacties:

Carlijn zei

Het komt gewoon door onze geweldige wiskunde lerares :)

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide