woensdag 27 februari 2013

Kinderen met hondennamen


Al heeft mijn hond wel gewoon een normale naam, hij heet gewoon Job

Het lijkt tegenwoordig wel een hype. Of nee, nog beter: Een wedstrijd. Geef je kind de stomste naam die je maar kunt verzinnen.. Je kunt het zo gek niet bedenken, of er is wel een kind naar vernoemd.. Automerken, eten, of gewoon klinkers veranderen in 'normale' namen..

Begrijpelijk is dat ouders hun kinderen niet dezelfde naam willen geven zoals 14511515259542 kinderen al heten. Wat ik me afvraag, kinderen die echt hele aparte namen hebben, worden die niet veel eerder gepest, dan een kind met een naam die vaker voorkomt?

Een aantal voorbeelden. Een lerares van mij heeft twee kinderen. De ene heet 'Kick' (dan vraag je toch om briefjes met 'kick me' op je rug?) en de andere heet Brem. Er werd wel eens gevraagd, is dat dan Bram met een E? Waarop de lerares doodleuk antwoordde dat het Rem was, met een B. Ze wilden het kind eigenlijk Rem noemen, maar ze waren bang dat wanneer ze in de auto zaten, en het kind vervelend was, en er door moeders hard REEMMMMMMMM werd geroepen, dat er dan ongelukken zouden gebeuren...

Nog wat andere voorbeelden; het kind van Rihanna heet 'Beautiful Hope'. Laatst was er een kindje op televisie, dat heette 'Taco' (ouders hielden van Mexicaans eten?) Dan heb ik ook wel eens gehoord 'Apple', 'Puma' 'Diezel' of 'Benthley'

Ik had nog een heel grappig fragment gezien op Comedy Central dat perfect in dit stuk past, maar ik kan het niet vinden.. Het was een comedy show van Juston McKinney, en daarin had hij het erover dat hij zo vaak formulieren moest veranderen omdat ze zijn naam altijd schreven als Justin, in plaats van Juston. Hij vroeg aan zijn vader waarom ze hem Juston hadden genoemd, en niet Justin, en toen zei zijn vader 'Because you were born just on time'.. Waar Juston dat uit op maakte dat zijn vader dezelfde grap kon maken, als ze hem Justin hadden genoemd.. anyway, het was heel grappig, en als ik het nog een keer tegenkom, zal ik het met jullie delen


0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide