maandag 13 februari 2012

Valentine

Morgen is het alweer zover: 14 februari, valentijnsdag. En nee, dit wordt niet zo'n post van  - oh van wie zou ik een roos krijgen- , nee, dit wordt een verhaaltje over wat ik nu eigenlijk van valentijnsdag vind. Ik vind het pure onzin, wil je weten waarom? Lees dan verder.

Bij ons op school houden ze een rozenactie, zoals ze op de meeste scholen doen. Leuk hoor, €1,40 betalen om een roos naar iemand te sturen, die hem waarschijnlijk toch gelijk weer in de prullenbak gooit. Bij ons op school zijn er een aantal situaties waarbij je een roos moet sturen, aldus de leerlingen:
1. Het gebruikelijke Stuur jij mij een roos, dan stuur ik jou er een! Zielige kindjes die bang zijn dat ze de enige zijn zonder roos, en daarom maar dit verzinnen. (het zou me overigens niet verbazen als ze er ook nog een naar zichzelf sturen)
2. Ik stuur hem of haar een roos met de naam van iemand anders erop, dat wordt lachen! Dat is blijkbaar humor, ik zie het alleen niet.
3. Je stuurt er een naar een leraar. (Why??)
4. Je stuurt een roos naar iemand waar je ruzie mee hebt, om het goed te maken. (Dit vind ik persoonlijk wel een goed idee om een roos te sturen, zolang die persoon niet heel boos wegloopt en de roos in de prullenbak dumpt)
5. Je stuurt er een naar iemand die je stiekem leuk vindt, en zet je naam er wel of niet op, jouw keuze.
6. Je stuurt er een naar de persoon waar je al iets mee hebt (dit komt héél zelden voor)

Geen wonder toch, dat ik het onzin vind? Het idee is best leuk, alleen werkt het niet. Als je al iemand hebt, ga je eerder samen iets leuks doen. Maar waarom? Alleen omdat het 14 februari is? Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heerlijk om cadeautjes te krijgen en samen gezellige dingen te doen, maar is het niet veel leuker als je vriend/vriendin je verrast met een roos, een lekker etentje of iets anders, gewoon zomaar, uit het niets, zonder dat het valentijnsdag moet zijn?

Ook hoor ik vaak zat: 'Nee, dit is zo commercieel, hier doe ik niet aan mee.' Maar dan toch boos zijn als vriendlief niks gekocht heeft..

Goed, dit was dus mijn mening. Van mij mag je een hele andere mening hebben hoor, dit was alleen maar even om te laten weten hoe ik erover denk. Zo dus.

0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide