zondag 1 juli 2012

#3 The morning after (2/3)



Voor degenen die het niet weten, iedere zondag komt er een nieuw deel van het verhaal Tot op het bot op mijn blog, geschreven door V. Valentina. Voor het vorige deel, klik hier. Vandaag het tweede deel van het derde hoofdstuk: The Morning After.

The morning after [2/3]
Ik loop het klaslokaal van Frans binnen, mijn eerste les op de Thomas Kinghorn School. Ik zie er vast beroerd uit en ik ben ook nog eens te laat. In de tijd dat de rest is gaan ontbijten, heb ik me gauw omgekleed. Maar het duurde langer dan verwacht om die verschrikkelijke wallen weg te werken.
Er zitten een stuk of tien meiden in de klas. Tot mijn opluchting zie ik Alyson zitten. Maar voordat ik me aan mijn nieuwe lerares, mevrouw Toupin, voor kan stellen, wordt er aan mijn arm getrokken. Het is Melissa. 'Waar was je vannacht?' sist ze boos.
'Als je ook maar iets zegt, hebben we ruzie,' dreig ik, maar Melissa lijkt er niet echt om te geven. 'En met Scarlett.' voeg ik gauw aan mijn bedreiging toe. Aan de verandering van de uitdrukking op Melissa's gezicht, kan ik zien dat dit haar wel wat doet. Ze is bang voor Scarlett.
'Goedemorgen, mevrouw Toupin,' zeg ik dan beleefd. 'Als het goed is, is er doorgegeven dat ik later zou zijn, vanwege spontane onwel wording.'
Mevrouw Toupin knikt. 'Ik heb het gehoord. Neem gauw plaats, dan kunnen we beginnen met mijn les.'
'Natuurlijk, mevrouw. slijm ik, en ik loop naar Alyson om naast haar te gaan zitten. 'Jij hebt wel beter geslapen, zie ik.' zeg ik Alyson met een glimlach gedag.
Ze glimlacht. 'Eigenlijk zit Cameron hier normaal, maar die is, net als Jane, nog niet gezien vandaag. Ze zijn spoorloos verdwenen.'
'Nou, ik heb ook niet in mijn eigen bed geslapen vannacht.' Beken ik blozend.
'Nee, vertel!' zegt Alyson ongelovig en gierig naar een sappige roddel. 'Waar heb je geslapen, bij wie?'
'Bij Riley,' zeg ik met een knap rood hoofd en ineens voel ik schaamte opkomen voor mijn slettengedrag.
'Nee!' roept Alyson iets te hard, waardoor we een waarschuwende blik van mevrouw Toupin toegeworpen krijgen.
'Heb je in zijn bed geslapen?' fluistert Alyson nu op haar hoede. Ik kan wel door de grond zakken van schaamte. 'Je mag dit echt aan niemand vertellen, hoor. Beloof je dat?' vraag ik zenuwachtig.
Alysom maakt geluidloos een beweging alsof ze haar mond dicht ritst.
'Ik werd vanochtend wakker met een totale hangover, ik weet niets meer van de vorige avond.' Beken ik, terwijl ik zwijg over mijn microfoontje, dat blijft mijn geheim. 'dus ik wist ook niet wat ik in Riley's bed deed, toen ik vanochtend wakker werd.'
Ik kijk in de grote verbaasde ogen van Alyson en haar mond hangt in een soort van o. 'Maar gelukkig gaf Riley me iets waardoor ik bijna geen hoofdpijn meer heb,' praat ik door, tegen Alyson's verbaasde gezicht. Dan ontdooit ze en begint ze te glimlachen. 'Dat is XTC,' lacht ze zachtjes.
'Wat ga ik hier vooruit zeg,' grap ik. 'Eerst drank, nu drugs. Wat komt hierna?'
'Misschien ben je wel zwanger en word je zo'n tienermoeder,' lacht Alyson. 'Oh, nee, dat is dan pas over negen maanden. In die tijd is er al veel meer gebeurd.' We liggen alle twee dubbel van het lachen.
'Meiden!' zegt mevrouw Toupin geïrriteerd van voor de klas. We doen ons best gesmoord te lachen. Maar dat is net zo moeilijk als het likken van je elleboog. Onmogelijk dus.

V. Valentina

1 reacties:

Anoniem zei

gaat dit ooit nog verder of nie? xxo

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide