dinsdag 31 juli 2012

To do: Dagje Utrecht!

Vorig jaar heb ik een stukje geplaatst over een dagje Amsterdam. Dit keer een dagje Utrecht!

Omdat mijn zus in Utrecht studeert, besloten we daar eens een keer heen te gaan. Bekijken waar zij nu eigenlijk iedere dag zit. Ik heb ontdekt dat Utrecht eigenlijk best een leuke stad is. Er is veel te zien en veel te doen, je kan er lekker ergens koffie drinken en lekker winkelen..

Het hoogtepunt is toch wel de Dom. Deze kun je beklimmen. Het is best zwaar, want het is nogal hoog. Maar het is zonde om het niet te doen! Het uitzicht is prachtig. Je hebt ook een heleboel musea, zoals het Nijntje huis, het spoorwegmuseum en het universiteitsmuseum. Wij zijn deze musea overigens niet in geweest, omdat het al halverwege de middag was toen we daar waren.

En ja, je moet natuurlijk ook wel ergens lekker koffie kunnen drinken. Wij besloten naar de Douwe Egberts te gaan, maar je kunt natuurlijk ook naar de Starbucks. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn voorkeur naar de Starbucks gaat, maarja ik ben natuurlijk niet alleen..

Lekker kunnen winkelen is natuurlijk ook een must! Het winkelcentrum is echt huge, en er zijn veel winkels die je niet op veel plaatsen hebt, zoals de Lush. Wauw, wat een fantastische winkel is dat! Dit was ook mijn eerste keer, dat ik daarheen ging. Zeker iets dat je moet bezoeken als je in Utrecht bent!

Nou, ik hoop dat ik jullie een beetje een beeld heb kunnen geven.. Ikzelf vind het echt een super stad. Het winkelcentrum is geweldig en er is veel te doen. Er is een Lush en een starbucks.. Wat willen we nog meer?

0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide