zaterdag 2 juni 2012

Ben je echt al 17?

'Ben je echt al 17? Ik had je jonger geschat. Nu vind je dat erg, maar later is het alleen maar een voordeel als mensen je jonger schatten!' 

Dit zinnetje.. ik krijg het per dag minstens 5x te horen. Echt vreselijk irritant. Ja, ik ben 17, ja ik lijk jonger. Dus? Maak er niet zo'n punt van..
Het kan me eerlijk gezegd vrij weinig schelen dat het later alleen maar een voordeel is. Het is niet later, het is nu. En nu is het verdomd irritant.
Altijd je ID kaart laten zien, controles bij het uitgaan, mensen die dat zinnetje zeggen. Mensen die je behandelen als een kind, zelfs aan de telefoon jonger worden geschat (want zoals jullie hebben kunnen horen in mijn shoplogjes, klinkt mijn stem ook jonger..)

Het irritante is ook, dat iedereen altijd zo goed weet wat je moet doen. Dan zeggen ze, als je ouder wil lijken, doe dan hakken aan, doe meer make up op. Op zich heb ik bijna iedere dag hakken aan (Ik ben 1,63 dus mijn lengte heb ik ook niet bepaald mee). En nee, mezelf vol plamuren is ook niet echt een oplossing.

Conclusie: Ik zal er maar mee moeten leven, en natuurlijk zorgen dat ik altijd m'n ID bij heb. Maar lieve mensen, dit zinnetje is nogal vervelend. Dus gebruik het maar niet meer. Dank u.

0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide