donderdag 15 maart 2012

How to deal with: Gemene opmerkingen..

Iedereen heeft er al wel eens mee te maken gehad: Gemene opmerkingen. Of ze nou recht in je gezicht zijn, of achter je rug om, het is om gek van te worden! En het is ook nog eens ontzettend kinderachtig. Veel mensen weten niet hoe ze ermee om moeten gaan, wat ze terug moeten doen of zeggen. Ik moet eerlijk zeggen: Dit weet ik ook niet.. Ik ben gelukkig wel op een punt gekomen dat ik weet hoe ik het moet handelen. Niet direct zodat het ophoudt - als ik dat eens wist!-  Nee, ik weet nu hoe ik ervoor moet zorgen dat het me gewoon niks meer kan schelen wat anderen van me denken of zeggen, en daar ben ik erg blij om!

Het probleem is dat je als meisje zijnde nooit 'goed' bent in de ogen van andere meiden.
Ben je wat molliger, dan ben je dik
Ben je dun, dan heb je anorexia
Ben je zelfverzekerd, dan ben je arrogant
Ben je rustig, dan ben je saai
Ben je wat drukker, dan heb je ADHD

En zo nog meer van deze dingen. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb al genoeg commentaar naar m'n hoofd gehad: Je bent lelijk, je bent dom, je hebt anorexia, blablablabla.

Het is nu zo dat ik me hier niet zo erg aan stoor. Maar er zijn meiden, vooral jongere meiden, die hier ontzettend onzeker van worden, en een minderwaardigheidscomplex hiervan krijgen. Ik heb zelf ook een aantal keer wat opmerkingen gehoord (gelukkig niet naar mij toe) van Waarom ga je niet coma zuipen? Waarom wordt je niet aangereden? Waarom ga je geen zelfmoord plegen? Dit vind ik dus echt niet kunnen! Ik snap niet dat mensen zó gemeen kunnen zijn, en dit soort dingen tegen mensen kunnen zeggen. Dit wil je zelf toch ook niet horen?

Dan heb je ook nog de (minder erge) opmerkingen, die zijn verpakt als complimentje. Weet je wat jou goed zou staan? Platte schoenen! op een dag dat je hakken aan hebt, bijvoorbeeld.

Maar wat doe je eraan?
Het is moeilijk om ertegenin te gaan. Als je probeert een gemene opmerking terug te maken, en hij komt niet zo overtuigend over, lachen ze je uit. Als je ze negeert, dan ben je een watje die niet voor zichzelf op kan komen. En de écht goede opmerkingen die je terug zou moeten maken, bedenk je meestal pas veel later, als je allang thuis bent.

Zulke opmerkingen zetten je meestal wel aan het denken. Ben ik echt te dik, ben ik echt zo lelijk? Kijk nou eens goed naar jezelf in de spiegel. Je zult zien dat degene die de opmerkingen maakt, totaal ongelijk heeft. Ga eens na waarom ze dat soort dingen zouden zeggen. Juist, zij zijn zelf onzeker! Omdat ze bang worden dat zij gemene opmerkingen krijgen, gaan ze ze maar naar jou toe maken. Misschien denken ze dat jij er niet tegen kan, maar jij weet wel beter! Ga er gewoon niet tegenin, en laat ze maar lullen. Wat kan jou het schelen wat zo'n achterbakse troela over jou denkt?

De meeste opmerkingen zijn ook ontzettend dom. 'Ooh jouw tas lijkt alsof hij van papier is!' Heb je serieus wel eens een papieren tas gezien?! Verder is het natuurlijk ook enorm kinderachtig. Heb jij ooit 2 volwassenen ooit zo tegen iemand horen praten?

Dus
Gewoon negeren, die opmerkingen. Jij weet beter dan zij. Dat zijn gewoon achterbakse mutsen die geen idee hebben wat ze met hun leven moeten doen, dus verzinnen ze gewoon gemene opmerkingen. Wat je vooral niet moet doen, is je er iets van aantrekken. Of doen wat zij zeggen. Als ze tegen je zeggen: Wat heb je lelijke schoenen aan. Wat doe jij dan? Juist, je trekt die schoenen de volgende dag expres nog een keer aan! Als je denkt, ze zijn echt lelijk, want zij zeggen dat, dus ik doe ze nooit meer aan, dan winnen zij. Dat moet je dus absoluut niet doen!

Krijgen jullie ook wel eens zulke opmerkingen naar je hoofd? Wat doe je er dan mee?

0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide