zondag 18 maart 2012

Start Gratitude Challenge

Op mijn doelenlijstje stond onder het kopje challenges, de Gratitude Challenge. Ik heb besloten om hier vandaag mee te beginnen. Bij de gratitude challenge leer je om de kleine dingen in het leven te waarderen, en om dankbaar te zijn voor alles wat je hebt.

De Gratitude Challenge bestaat uit 21 dagen, waarin je iedere dag één opdracht moet volbrengen. Vandaag is dus dag één. Als eerste moet ik het contract 'tekenen' en daarna uitleggen waarom ik deze challenge doe en wat ik ermee wil bereiken. 
Het contract heb ik dus 'getekend' met behulp van mijn tekentablet. Nu moet ik nog uitleggen waarom ik dit heb gekozen.

Natuurlijk, het stond op mijn lijstje. Maar waarom stond het erop? Ik vind het belangrijk dat je de dingen die je hebt waardeert, en dat je niet zomaar denkt dat alles wel goed komt, en dat alles gaat zoals jij dat wilt. Het is belangrijk om te genieten van de kleine dingen in het leven. (De grote dingen zijn natuurlijk ook belangrijk, maar daarvan genieten is nogal obvious) Ik doe dit al wel een beetje. Ik kan genieten van een mooie zomerdag of van een zonsondergang. Maar toch heb ik het gevoel alsof er meer is waar ik dankbaar om kan zijn, en of er meer dingen zijn waar ik me goed bij voel. Zo zijn er mensen die eigenlijk altijd helemaal vrolijk zijn. Deze mensen halen alles uit hun leven om het zo goed mogelijk te maken, hun levensmotto zou wel eens carpe diem kunnen zijn. Ik wou dat ik kon zeggen dat ik ook bij deze mensen hoor, maar dit is echter niet het geval. Er zijn kleine dingen waar ik dankbaar om ben, en waar ik van kan genieten, maar er zijn ook genoeg kleine dingen waaraan ik me dooderger, als ik eerlijk ben. Dit is de reden dat ik heb besloten deze challenge te doen.
Ik hoop hiermee nog beter te kunnen genieten van de dingen die het leven je geeft, en me wat minder te ergeren aan andere dingen.

0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide