zondag 20 mei 2012

Een weg naar een totaal nieuwe wereld [3/4]


Het is zondag, en dat betekent dat er weer een nieuw deel van Tot op het bot voor jullie klaar staat. Voor deel één, klik hier, en hier voor deel twee!
Tot op het bot
Een weg naar een totaal nieuwe wereld [3/4]

'Wat doet jouw vader eigenlijk voor beroep?' vraagt Scarlett ineens serieuzer. Dit stuk heb ik ingestudeerd, dus ik vertel netjes dat mijn zogenaamde vader een paar advocatenkantoren beheert. En dan begint het lachen weer.
'Zie je die jongen daar?' vraagt Cameron vermakelijk. 'Hij heeft kei hard zitten janken toen Scarlett een joint in zijn tas had gestopt en ik hem had verraden.'
Ik lach hard, wetend dat ik ook zo zou reageren. 'En hoe is dat afgelopen?'
'Z'n pa was laaiend geworden,' vertelt Scarlett lachend verder, 'en daardoor hebben we nu ons overdekte zwembad. Die pa van hem moest veel dokken om te voorkomen dat onze school de politie zou bellen.'
De jongens aan de andere kant van de zaal zijn klaar met eten en lopen langs ons naar buiten. Twee handen schuiven langs mijn middel en een paar lippen fluisteren zacht in mijn oor: 'See you tonight, beautiful.' Ik kijk Riley na, terwijl hij naar me knipoogt.
'Ik geloof dat wij ons maar eens mooi moeten gaan maken voor straks.' zegt Scarlett terwijl ze opstaat. 'Komen jullie, meiden?' Ook de rest staat op, ik zal moeten wachten tot mijn kamergenoten klaar zijn met hun avondeten.
'O, en pas op voor die mentor van je. Als ze de kans krijgt, naait ze je.' zegt Alyson nog gauw. En dan lopen ze weg. Tot mijn geluk was Melissa ook al aan het weggaan, en kon ik terug naar mijn kamer.

'Hebben wij ook een badkamer hier?' vraag ik aan Melissa als we op onze kamer zijn.
'Ja, hier hebben we er een die we met z'n vieren moeten delen. Je zult een plankje krijgen voor al je spullen.' antwoordt Melissa. 'Ik hoop dat dat plankje genoeg voor je is.' Ze wijst naar de grote tas met badspullen die ik in aanstalten heb. Ik glimlach stom, ook mijn geheime laptop zit in deze tas. Als ik de badkamerdeur op slot heb gedaan, haal ik de laptop uit mijn tas. Ik ga eens uitgebreid schrijven over mijn eerste dag.
Dan douche ik me en doe ik uitgebreid mijn make-up. Ik hoop dat het een beetje lijkt op wat die styliste me van tevoren heeft geprobeerd te leren.
Alleen nog die geweldige killer heels en ik ben klaar om te gaan. Maar op de een of andere manier glijd ik uit over een handdoek en val ik op de grond.
Ik voel op mijn achterhoofd. Shit, het bloed. Maar dit feest wil ik niet missen. Daarom verman ik me en doe alsof er niets aan de hand is.
Het is bijna half 10 dus ik moet opschieten. Als ik op wil staan, valt mijn oog ineens op een kleine spleet naast de badkamerkast. Ik zie ineens dat er een luikje achter de kast zit. Ik hoef de kast maar een klein stukje te schuiven en ik ontdek een geheime bergplaats waar ik mijn laptop kan verstoppen.
Ik schuif de kast terug op zijn plaats, en controleer of mijn jas goed dicht zit en mijn Yves Saint Laurentjurkje niet te zien is. Ik ben klaar om te gaan. Eindelijk.

V. Valentina

0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide