woensdag 9 mei 2012

Het positieve van Twitter

Je kan bijna geen forum of iets meer openen, zonder dat er iemand roept: 'kijk maar op m'n twitter!'. Een heleboel mensen lijken hier een hekel aan te hebben, aangezien je zo veel negatieve verhalen erover hoort. Ik vraag me toch af, als zo veel mensen een account hebben, dan kan het toch niet alleen maar negatief zijn?

Ja, natuurlijk heb je mensen die doorslaan. Als het huis in de fik staat dit eerst op de social media zetten, voordat je 112 belt. Erg slim is dat niet, dat geef ik toe. Zulke mensen zijn misschien wel een beetje obsessed, Maar goed, dat wil niet zeggen dat twitter een en al negativiteit is, toch?

Een ander, veel bekende uitspraak van twitter haters is, 'je weet niet eens meer wie jou volgt, alles staat zomaar op internet, iedereen kan het lezen!' Daarom is er natuurlijk ook de mogelijkheid om je profiel af te schermen, niet iedereen hoeft het te kunnen lezen.

Ikzelf heb natuurlijk ook een account. Maar vragen om followers, vind ik net zoiets als aan iemand vragen 'Wil jij mijn vriend zijn?' We zitten niet meer in groep 3..
Als ik iemand wil volgen, dan doe ik dat. Dit zijn eigenlijk alleen mensen die ik ken. Het kan me werkelijk zeer weinig schelen wat bijvoorbeeld Lindsay Lohan op haar vrije dag doet. Maar kijken wat je vrienden aan het doen zijn, daar is toch niks mis mee? En het heeft zo natuurlijk ook zijn voordelen.
1. Stel, er is iets heel ergs gebeurd (of iets niet heel ergs, maar wel iets wat je zou moeten weten, dat je eerste 6 uur op school uitvallen ofzo) en iemand uit je omgeving is zo aardig om dat te delen, dan kan dat best handig zijn.
2. Je blijft in contact met vrienden die je minder vaak gaat zien. Stel een oude vriendin van je zet erop: 'Zin om naar de bios te gaan, iemand zin om mee te gaan?' En jij hebt ook wel zin om die nieuwe film te gaan kijken, dan reageer je daarop..
3. En natuurlijk kun je ook kijken wat mensen aan het doen zijn, waar je normaal gesproken nooit mee praat, maar waarvan je dolgraag wil weten wat diegene aan het doen is (zodat jij toevallig ook op dat moment op die plaats kan zijn, just sayin')

Zie je, zo vreselijk is het helemaal niet. En als je niet wil dat de hele wereld leest wat jij aan het doen bent, dan scherm je toch gewoon je profiel af? Iemand stuurt je dan een verzoek om je te volgen, en als jij daar geen zin in hebt, dan accepteer je die toch gewoon niet. Zo simpel als dat.

2 reacties:

Vera zei

Vooral puntje 3 vind ik leuk! hahaha

kelly zei

ik ben het met vera eens, haha!

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide