dinsdag 15 mei 2012

Zenuwen die door je lijf gieren..

 Bron
Vanmiddag heb ik mijn eerste examen: Nederlands. Misschien zou ik moeten gaan leren, in plaats van dit stukje schrijven, zij het niet dat Nederlands een leestekst is. Je kunt alleen maar hopen dat de teksten niet te lastig zijn, en dat je het begrijpt. En dan hopen dat het goed komt.

Het probleem is, dat ik echt ontzettend zenuwachtig ben. Gisteren dacht ik nog, ooh het komt wel goed. Maar nu? Trillende handen, om de 5 minuten naar de wc rennen, buik krampen.. Nee het is zeker geen pretje. En wat kun je er aan doen? Nou helemaal niks! Behalve proberen je op iets anders te concentreren, maar dat klinkt ook makkelijker dan het is.
En waar zijn die zenuwen nu helemaal goed voor? Nergens voor dus. Je zit je alleen maar druk te maken, jezelf op te fokken. (Dat kan zelfs nog als resultaat hebben dat je een blackout krijgt tijdens je examen, puur omdat je denkt 'Ik kan het niet!' en dat moeten we natuurlijk al helemaal niet hebben.)

Goed, ik ben dus ontzettend zenuwachtig. Ook al zegt iedereen dat het goed komt, dat het niet zo moeilijk is en dat ik het wel kan. Fijn dat zij zo veel vertrouwen in me hebben. Nu ikzelf nog, misschien dat ik daarna niet zo zenuwachtig meer ben..

0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide