zaterdag 10 november 2012

Again Another Movie!

Diegenen die mijn blog vaker lezen, weten dat ik echt een grote fan ben van Tim Burton. Niet zo lang geleden kwam er al een nieuwe film van hem uit, namelijk Dark Shadows. Nu is er weer een nieuwe! Ik heb hem nu eindelijk gezien in de bioscoop, en ik zal jullie vertellen wat ik ervan vond.

Het verhaal
Het verhaal gaat over Victor, een jongetje dat eigenlijk geen vrienden heeft, alleen zijn hond Sparky. Wanneer Sparky een ongeluk krijgt, en sterft, is Victor heel erg verdrietig. Zijn moeder zegt tegen hem 'If we could bring him back, we would.' En dat is iets waar de jongen over na blijft denken. Wanneer hij bij natuurkunde een les krijgt over elektriciteit, leert hij dat zelfs dode dieren nog kunnen reageren op elektrische schokken. Dan neemt Victor een besluit. Hij gaat proberen Sparky weer tot leven te wekken. Maar of dit zo'n goed idee is?

Tim Burton & Danny Alfman
Goed, ik ga niks meer over Tim Burton zeggen, want dat heb ik volgens mij al veel te vaak gedaan. Wat ik wel even kwijt moet, is dat deze film zeker bij de rest van zijn films past.
Danny Alfman kennen we van Batman, Spiderman en een hoop andere Tim Burton films (dat wist ik zelfs nog niet eens, tot nu). Hij heeft de muziek gedaan, en dat is erg goed gelukt!

ReviewIk vind dit zeker een goede film. Hij is wat meer voor kinderen dan ik gewend ben, maar dat maakt het niet minder leuk. Sparky is echt heel goed gemaakt, hij doet me denken aan mijn eigen hond. Hoe hij gaat liggen, hoe hij zit, hoe hij achter een vlieg aan rent..
De film bevat humor, maar ook spanning. Ik vind de categorieën waar IMDB deze film onder plaatst echter niet erg kloppen; Animation, Comedy, Family, Horror, Sci-fi. Echt Science Fiction is deze film niet (zeker niet als je het vergelijkt met, weet ik het, starwars ofzo) en horror past er helemaal al niet bij. Sowieso vind ik Horror en Comedy niet echt bij elkaar passen in één film. Maar goed, dat geeft ook niks. Horrorfilms zijn toch een heel ander genre dan deze film moet zijn.

De film is in 3D en in zwart/wit. Ik had eigenlijk gedacht dit ik dit nogal vervelend zou vinden, maar dat viel nog wel mee. Een film in zwart/wit is een keer wat anders, een stuk origineler. Het 3D gaf niet echt veel meer effect aan de film, dus dat had voor mij niet echt gehoeven.

Al met al, zeker een goede film, en zeker een aanrader!


0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide