maandag 12 november 2012

Top 3 van Favoriete boeken


Ik lees de laatste tijd steeds minder, maar dat betekent niet dat ik lezen niet leuk meer vind. Want het blijft leuk! Ik zal jullie voorstellen aan een aantal van mijn favoriete boeken. Dit zijn er overigens best wel veel, dus echt een 'top 3' is het niet, maar deze zijn in ieder geval erg goed!


Michael Scott- De alchemist
Okee, dit is eigenlijk niet helemaal eerlijk, want dit is een serie, en alle boeken zijn goed. Ik ben momenteel met het laatste boek bezig, en ik moet zeggen dat die, in vergelijking met de eerdere delen, toch een ietsiepietsie tegenvalt. Maar goed, dat maakt niet uit, want het is nog steeds een fantastische serie. Het gaat (voornamelijk) over Nicholas en Perenelle Flamel (namen die wellicht een belletje doen rinkelen) die een tweeling met zuivere aura's aan het zoeken zijn. Ze hebben nu Sophie en Josh gevonden, en ze hopen dat dit dé tweeling is.
Het is een spannende serie, vooral als je van fantasy houdt. Zo'n beetje alle wezens die ooit bedacht zijn, komen erin voor.


Stephenie meyer - Zielen
Deze schrijfster kennen jullie natuurlijk van Twilight. Die boeken vond ik ook erg goed (alleen de films vielen nogal tegen..) Maar dit boek is beter! Het gaat over 'zielen' die de mensen en daarmee de wereld over willen nemen. De ziel Wandelaar zit in een meisje genaamd Melanie, maar Melanie verzet zich. Zo zitten ze met z'n tweeën in een lichaam.
Oké, het verhaal klinkt zo een beetje apart, maar het is echt een goed boek.


Arnon Grunberg - Tirza
Natuurlijk moest er in dit rijtje ten minste één literatuur boek bij zitten. En dat is Tirza. (Hier is ook een film van, maar die is echt heel erg slecht. Ik heb het boek drie keer gelezen en zelfs ik snapte die film maar half..)
Tirza gaat over een man genaamd Hofmeester. Zijn dochter Tirza is vertrokken naar Afrika met haar vriend. Hofmeester en zijn vrouw maken zich zorgen omdat ze niets van Tirza horen, en uiteindelijk besluit Hofmeester naar Afrika te gaan om zijn dochter te zoeken.
Dit boek is echt prachtig geschreven, en aan het einde heb je echt een huh? moment. Dat vind ik altijd wel leuk in een boek, dat er een totaal onverwachte draai komt op het einde.
Dit is echt een aanrader (je kan hem misschien ook wel lezen voor je lijst voor Nederlands?)


Wat zijn jullie favoriete boeken?

0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide