woensdag 28 november 2012

Op het station

Snel loop ik naar de bushalte. Oh, ik heb nog 5 minuten, dat moet wel lukken toch? Opgelucht haal ik adem, het is nog maar zo'n 3 minuten lopen. Toch stap ik flink door, je weet maar nooit. Wanneer ik bij de halte aankom, zie ik dat de bus nét geweest is. Ik kijk op mijn horloge, en zie dat hij 2 minuten te vroeg was. Zucht. Dan maar een halfuur wachten op het station.

Ik weet niet hoe het station eruit ziet waar jullie wel eens komen, maar het station in Breda is nogal saai. Er zit een Burger King, een AH to go, een Etos, een ontzettend dure broodcorner (geen idee hoe die heet), een boekwinkeltje en dat was het wel.
Nou was ik pasgeleden in het station in Utrecht. In één woord, wauw. Het winkelcentrum zit eraan vast, je hebt maar liefst twee starbucks, een unox kraampje, een boekwinkel, een free record shop, een macdonalds en weet ik wat nog meer. Dát noem ik een station. Dan kan je ten minste koffie gaan halen, als je daar zin in hebt!

Maar goed, ik zat jammer genoeg niet in Utrecht een half uur te wachten, maar in Breda. En wat doe je dan, in zo'n saai station?
- 10 keer de AH to go in en uit lopen, bekijken of ze nog nieuwe lekkere dingen hebben die niet heel erg duur zijn (in verhouding, bedoel ik dan). Weinig kans, overigens.
- Om de 5 minuten naar buiten lopen om te kijken of je bus er al is
- Rondkijken of je bekenden ziet (nooit het geval)
- Op je telefoon kijken of je nog whatsappjes of sms'jes hebt. Ook bijna nooit het geval. Dan vervolgens maar op twitter kijken, en erop zetten hoe erg je je verveelt.
- Uiteindelijk toch maar iets kopen bij de AH, omdat je zooo'n honger hebt, en zooo lang moet wachten.
- Dit zet je natuurlijk ook op twitter, want ja, wat moet je anders doen?
- Je kijkt of je alles wel in je tas hebt zitten. Moet er niet aan denken dat je iets vergeten bent.
- Okee, alles zit erin. Tas dicht, en we gaan weer rondkijken
- Heb ik mijn tas nou wel goed dicht gedaan?
- Dan maar kijken of de bus er onderhand is. Nee, dat is hij niet.

- Tsja, dan maar foto's maken van je half opgegeten reep chocola..
- En ondertussen ga je natuurlijk aapjes kijken mensen kijken. 'Oh, die jongen is knap. Oh, hij heeft UGGS aan.., Wauw, cool, roze haar!, Hee, iemand die ik ken. Je loopt ernaartoe. Oh, nee toch niet.. oeps
- Je loopt nogmaals naar buiten,en ziet je bus. Shit! Zometeen gaat hij weg zonder mij. Je loopt er snel naartoe, en dan pas zie je da
t hij nog lang niet weg gaat rijden. Pas over 5 minuten.
- Nu jij bij de bushalte staat, komen er steeds meer
- Je kijkt weer op je horloge, nog maar 4 minuten.
- Je kijkt om je heen. Oh, dat is vast en zeker de buschauffeur. Oh, nee, hij moet gewoon mee met de bus.
- Diepe zucht. Ik wil gewoon naar huis. Even later zie je dat er eindelijk iemand de bus in stapt, en de bus naar voren rijdt (nadat hij natuurlijk uitgebreid zijn jas heeft uitgedaan en zijn koffie heeft opgedronken)

- Je stapt in, en wonder boven wonder is het niet zo druk. Gelukkig. Nu maar op naar huis!

0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide