dinsdag 20 november 2012

Trolleys, Tentjes en Tassen..

Margriet Winter Fair 2012 logo
Overal waar je keek zag je opgefokte huisvrouwen. De mannen die er liepen, waren op één hand te tellen. Zuchtend liepen ze achter hun vrouwen aan. Hun handen vol met alle rotzooi die de vrouwen persé hadden moeten kopen. Waar heb ik het over? De margriet winterfair natuurlijk!

Wat ik hier in godsnaam deed? Ik ging hier mee helpen, net als bij Breda Barst. Voor school, voor studiepunten. Het was heel erg leuk hoor, maar wat riep het een irritatie op..

Het was in de jaarbeurs in Utrecht. En, voor als je er nog nooit bent geweest, ik kan je een ding vertellen: Het is enorm! Ik ben drie keer verdwaald..

Wij stonden bij het kooktheater. Nu zal ik je zeggen, koken kan ik niet. Maar wij hoefden alleen maar hapjes klaar te maken, uit te delen en naderhand schoonmaken. Eigenlijk best wel leuk. De koks waar we mee werkten waren ook bekend (ik kende ze niet, maar blijkbaar komen ze op tv) Matthijs Vrieze, Ben van Beurten en Yuri Verbeek. Excuses als ik het verkeerd schrijf. Ze waren heel erg aardig, en de sfeer in de 'keuken' was erg gezellig.

Bovendien, waren we eerder klaar. Dus konden we nog even de markt in. Die vrouwtjes, die liepen overal vrij langzaam. En maar klagen over anderen. Ook bleven ze telkens een uur op dezelfde plek staan. Pas na 10x 'Pardon, mag ik er even langs?' gingen ze aan de kant. Zucht.
Over de kraampjes: Alles was echt goedkoop. Een kraampje had make up en haarverf, alles €1,-! Ik heb daar alleen niks mee genomen, want de kwaliteit leek me nogal matig. Verder genoeg dingen om iets te eten (waar ze ook gratis hapjes uitdeelden), kraampjes voor brillen, sieraden, sjaals, kleding.. En echt een heleboel woon dingetjes. Allemaal leuke versieringen voor in huis voor met kerst. Ik kon het niet laten om ook wat dingetjes te kopen.

Al met al was het een leuk dagje. Maar als ik ooit zelf zo'n beurs ga bezoeken, ga ik weer op maandag. Al was het super druk, het werd een 'rustig' dagje genoemd. Ik wil echt niet weten hoe druk het op zondag is daar...

Meer info? Ga naar de Website

1 reacties:

Dina zei

Aaawh, die arme mannen die mee moesten van hun vrouw.

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide