zondag 25 november 2012

Tijd voor een nieuwe lijst!

Jullie weten vast al wel dat ik een DZP aan het doe ben. Voor mensen die niet weten wat dat is, ik zal het nogmaals uitleggen. Day Zero Project is een project waarbij je voor jezelf 101 doelen weg zet, die je moet voltooien in 1001 dagen. De bedoeling is dat je voor ieder doel dat je volbrengt, wat geld weg legt. (Ik doe bijvoorbeeld €1,-) En van dat  geld kun je dan iets leuks gaan doen, of je geeft het aan een goed doel.

Nou kreeg ik op school over SMART doelen. Doelen moet Smart, oftewel (even spieken) Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden zijn. Ik kwam er achter dat echt een heleboel van mijn doelen dat niet zijn. Zoals doel nummer 50: Een dagboek bijhouden. Voor hoe lang dan? Een week, een maand, een jaar? Deze doelen zijn dus eigenlijk gewoon niet goed, dus ik heb besloten dat ik ze weg ga strepen.

Bovendien heb ik ook wel zin in een nieuw lijstje, omdat deze eerlijk gezegd nogal saai is. Ik verkort hem nu, en als ik de doelen die ik nu heb gesteld volbracht zijn, dan mag ik beginnen aan een nieuwe lijst.

De doelen die ik nog moet doen zijn:
- Mijn rijbewijs halen
- Vergroot je woordenschat met 100 woorden
- Vind een nieuwe hobby
- Leer 10 nieuwe dingen door op random pagina's van wikipedia te klikken
- Win iets
- Hou je kamer 3 maanden lang op orde
- Hou een meiden weekend
- Hou een fotoshoot
- 200 sit up challenge
- 100 themes writing Challenge (mee bezig)
- Nablopomo (ook mee bezig. Goh.)
- Van 'een week zonder elektronica' maak ik een weekend, want dit is gewoon onmogelijk met school
- Operation Beautiful ? (Ik moet even opnieuw opzoeken wat dit inhoudt.)
- 365 day photo challenge (ook mee bezig)
- Lees 100 boeken
- 100 postcrossing kaarten ontvangen
- Leer schrijven met links
- 20 verhalen met creative writing prompts
- Doe mee aan een schrijf wedstrijd
- Maak verhaal 1 af
- Lees een Frans boek
- Maak 2 inspiratie boeken
- Maak 'this is not a book' af
- Maak parfum
- Maak sieraden
- Bak een taart
- Maak cocktails
- Leer gebarentaal
- Leer vloeiend Frans te praten
- Leer tarot kaarten lezen
- Leer koken
- Leer 2 nummers op je gitaar
- Ga naar 3 concerten/festivals (2/3)
- Naar een tv show

Oke, dat waren ze. Nog maar 34 doelen te gaan (mits ik het goed heb geteld.)
(Ik ga trouwens straks ook nog de pagina aanpassen)

Ik ben al bezig met een nieuwe lijst, voor volgende keer. En dit keer zijn ze wel SMART. En een stuk leuker om te doen ook!

0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide