donderdag 29 november 2012

Klinkt mijn stem echt zo?

 
Ik zal het jullie besparen, ik zal geen filmpje opnemen dat ik aan het zingen ben. Natuurlijk klinkt dat echt geweldig, maar om de een of andere reden klinkt het echt verschrikkelijk zodra ik het terug luister. Laten we dat maar afschuiven op de kwaliteit van de camera..

Eigenlijk is het best apart. Je zingt, en je vind het mooi klinken. Je neemt het op, en je kan er nog geen seconde naar luisteren, want dan vallen je oren er zowat van af. Maar dat geldt ook voor praten. Ik kan niet beschrijven hoe ik dacht dat mijn stem klonk, maar het is in ieder geval heel erg anders dan wat ik altijd hoor zodra ik een filmpje heb opgenomen.

Ik had het, toen ik besloot mijn eerste filmpje op te nemen voor mijn blog. Ik nam het op, ik ging het terugkijken, en dacht echt, huh? Wat is dat nou? Naar mijn mening klinkt mijn stem op camera heel erg kinderlijk, en heel erg hoog. Ik zal maar moeten aannemen dat mijn stem echt zo klinkt, want zodra ik vrienden op ga nemen, en dat terug luister, klinken zij precies hetzelfde. Dan zal het toch zeker niet aan de camera liggen?
Sowieso zijn stemmen best raar. Hoe vaak heb je niet dat als er iemand begint te praten, dat je echt zo'n idee hebt van, die stem klopt niet... Ik heb dat vaak bij jonge mensen die roken, die hebben dan ineens zo'n zware rokersstem. Of natuurlijk zoals bij het filmpje hierboven... (dat is overigens van de film Grown Ups.)

2 reacties:

Dina zei

Als ik terug luister naar mezelf vraag ik me altijd af waarom mensen mij niet instant uitlachen als ik iets zeg.

Carlijn zei

Ik vind altijd dat ik zo'n lage stem heb...

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide