donderdag 22 november 2012

Op zoek naar een onderwerp


Bloggen is leuk. Maar het is soms ook lastig. Zo gaat mijn blog momenteel over zo'n beetje alles wat ik interessant of juist irritant vind. Eigenlijk is één hoofdonderwerp beter. En dan eentje waar je veel kanten mee uit kunt, zodat het ook variërend blijft voor je lezers.

Goed, mijn blog gaat dus over alles. Over films, boeken, taal, een enkele keer iets met mode (er werd zelfs een keer gezegd dat ik een beautyblog had, omdat ik toen toevallig 3 blogjes achter elkaar had geplaatst die daarmee te maken hadden. Dat was nou ook niet echt de bedoeling..). Momenteel ben ikzelf het hoofdonderwerp, omdat het allemaal dingen zijn die ik interessant vind.

Ik ben even gaan rondkijken, en kwam veel verschillende blogs tegen. Vooral veel beautyblogs dus, maar ook blogs over taal, over reizen, over één specifieke film of serie.. Veel onderwerpen om uit te kiezen dus.

Een beautyblog gaat hem niet worden. Simpel, omdat ik dat niet interessant vind. Zo af en toe iets lezen of iets erover posten vind ik prima, maar ik hoef niet iedere dag mijn outfit erop te zetten, of tips geven hoe je je make up fatsoenlijk op moet brengen. Sorry, niet mijn ding.

Over één specifieke serie schrijven lijkt me ook niks. Ik denk dat dat nogal saai wordt.
Reizen vind ik een supertof onderwerp. Maar aangezien het verste dat ik ooit geweest ben Zuid Frankrijk is, lijkt me dat ook niet zo slim.


Zucht. Ik ben er nog niet uit. Iemand een idee?

2 reacties:

Dina zei

Wat mij betreft mag je over van alles schrijven hoor. Ik gebruik ook niet 1 thema.

Dave zei

Ik volg je blog nog maar enkele maanden, maar vind het wel fijn hoe je blogt. Zo over vanalles en nog wat, wat er maar in je hoofd om gaat, waar je mee zit of aan denkt. Een persoonlijke blog. Ikzelf blog ook hoofdzakelijk over mezelf, en dat is het juist. Ik schrijf voor mezelf, niet voor anderen. Ik schrijf over dingen en gedachten die ik anders niet over mijn lippen kan krijgen of niet met mijn vrienden of ouders over kan praten. Gewoon om die hersenspinsels van je hart te hebben.
Een blog over jouw is en blijft uniek, want dat ben je als mens/persoon ook. :)

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide